Plats: Stockholm
Uppdrag: Kundaktivering och försäljning
Tjänst: Eventpersonal med säljkunskaper
Svaret blev ett blindtest där besökare fick smaka två olika alternativ och avgöra vilken som var godast. Utöver smaktestet arrangerades en tävling tillsammans med kampanjerbjudande på produkten för att driva försäljningen. Totalt gjorde vi 20 st stopp under turnén med väldigt lyckat resultat.
Vi fick i uppgift av kund att sätta upp en kampanj i samband med lanseringen av en ny livsmedelsprodukt. Uppdraget var att påvisa att den nya produkten var mycket godare än marknadsledande konkurrenten genom event i anslutning till stora livsmedelsbutiker från Malmö i söder till Gälve i norr.
Lansering av ny bilpooltjänst i Stockholm
Vår kund ville ha hjälp att lansera sin tjänst i Stockholmsområdet och öka både kundantalet och varumärkeskännedomen
Tillsammans med kund tog vi fram en strategi för att möta potentiella kunder på en logiskt plats i en lugn och avslappnad miljö där det gavs tid med kunderna. Vi genomförde kontorsevent där vi genom våra ambassadörer besökte kunder och hjälpte nya kunder igång med tjänsten.
Impressive ansvarade för:
-
Tillsättning av rätt team för uppdraget som matchade kundprofilen
-
Produkt och säljutbildning i produkten för att kunna ge svar på svåra frågor från kunder
-
Bokning och löpande kontakt för event
-
Registrering och rapportering av resultat